zondag 30 december 2007

Muziek

Zo aan het einde van het jaar is het altijd tijd voor oliebollen en lijstjes. Nu hou ik niet zo van oliebollen, maar wel erg van lijstjes. En dit jaar wilde ik het eens hebben over muziek.
2007 was namelijk geen goed jaar, maar wel een goed muziekjaar. Ik heb veel nieuwe goede muziek ontdekt, en er is veel goede muziek uitgebracht. In mijn top 100 van beste liedjes ever staan 8 nummers uit 2007.
100 Get up – Elektrons
79 Rehab – Amy Winehouse
74 Sawdust and diamonds – Joanna Newsom
44 Sugar assault me now – Pop Levi
35 fizheuer zieheuer – Ricardo Villalobos
32 Grace kelly – Mika
18 blij blij blij! – Machinefabriek
13 Wespen op de appeltaart -Spinvis

En ook de nieuwe single van Anouk vind ik een geil nummer. Ontdekingen van 2007 zijn Machinefabriek en Trentemoller. Verder heb ik in 2007 voor het eerst van mijn leven Das wolltemperierte klavier van Bach gehoord, door Glen Gould uiteraard.
In 2007 heb ik de altijd al sluimerende liefde voor Balkanfolk ontdekt. Felix Lajko als hedendaagse exponent, en Iva Bittova.

Geen opmerkingen: