dinsdag 28 oktober 2008

Beter worden is een keuze

We moeten niet blindelings vertrouwen dat ieder ziekenhuis goede zorg levert, zegt minister Klink van Volksgezondheid. We moeten leren onze eigen verantwoordelijkheid te nemen en soms wat verder te reizen voor goede zorg.

"hallo met het Wilhelmina gasthuis, met de receptie, met Angelique!"
"Hoi, met iiwi. Zeg, ik moet binnenkort misschien geopereerd worden en wil van jullie ziekenhuis graag een lijstje met de fouten van de afgelopen jaar en ook graag van de keren dat het nog net goed afliep, kan dat?"
"..."


"hallo meneer, wat kan ik voor u doen?"
"Hallo, ik ben iiwi. Ik moet binnenkort misschien geopereerd worden en wil graag even met een wattenstaafje jullie OK swappen. Kijk, ik heb mijn petrischaaltje bij me en wil graag een kweekje maken. Als de bacteriecount onder de 10.000 blijft in de komende twee weken, kom ik graag bij jullie liggen. Dus als u me even wijst waar de witte pakken en de mondkapjes liggen, kleed ik me even om."
"..."

Geen opmerkingen: